Forsiden  
[ Undervisningsministeriets logo ]

Kolofon





Titel: Indslusningsforløb for flerkulturelle elever på sosu og pgu
Forfattere: Cecilie Engell og Kirsten Fischer, uc2 - Udviklingscentret for undervisning og uddannelse af tosprogede børn, unge og voksne
Udgiver: 463 Undervisningsministeriet, Uddannelsesstyrelsen
Institution: Undervisningsministeriet
Copyright: 463 Undervisningsministeriet
Serie: Publikationen indgår i Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie som nr. 6 - 2001 og under temaet rummelighed i uddannelsessystemet
Emneord: integration. sosu, pgu
Resumé: Uddannelse og job er vigtige midler til en bedre integration af indvandrere og flygtninge.

Som led i regeringens handlingsplan Bedre integration er der foretaget en undersøgelse af de særlige indslusningskurser og -forløb for denne målgruppe, der gennemføres på flere sosu- og pgu-skoler.

I dette hæfte præsenteres resultaterne af denne undersøgelse af de gennemførte forløb og den faktiske succes med at få deltagerne i gang med enten en sosu- eller en pgu-uddannelse.

Hæftet indeholder samtidig ideer og anbefalinger til inspiration for skoler, der ønsker at videreudvikle indsatsen over for tosprogede elever.
Sprog: Dansk
URL: http://www.uvm.dk/pub/2001/indslus
Den elektroniske udgaves ISBN: ISBN 87-603-1927-5
Den elektroniske udgaves ISSN: ISSN 1399-7386
Pris for den elektroniske udgave: 0 DKK
Pris for den trykte udgave: 125 kr. inkl. moms
Rabat:
Bestillingsnummer: UVM 7-330
Version: 1.0
Versionsdato: 7/3 2001
Publikationsstandard nummer: 1.0
Formater: html;gif;jpg;pdf
Inventarliste: hel.htm; 1.htm; 10.htm; 11.htm; 12.htm; 13.htm; 14.htm; 3.htm; 4.htm; 5.htm; 6.htm; 7.htm; 2.htm; 8.htm; 9.htm; index.html; indhold.htm; kolofon.htm; index.html; forside.jpg; bgndp5std2.gif; green.gif; graa.gif; pilh.gif; pilnede.gif; pilo.gif; pilv.gif; stdlogo.gif; tom.gif; 1.gif; hel.pdf
Den trykte udgaves ISBN: ISBN 87-603-1925-9
Den trykte udgaves ISSN: ISSN 1399-2279
Publiceringsstandard nr. 1.0

Denne side indgår i publikationen "publikationens titel" som kolofon
© Undervisningsministeriet 2001

 Forsiden  
Til sidens top