Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Undervisning af
elever med læsevanskeligheder





[Billede: Publikationens forside] I temahæftet har ministeriet samlet og bearbejdet en række erfaringer, som er udviklet inden for den special- pædagogiske praksis.Hæftet henvender sig til lærere, og det er tænkt som en støtte for det praktiske arbejde i skolens hverdag og som inspiration til fortsat læsning i den litteratur, der henvises til.

Indhold:

  1. Forord
  2. Hvad er specialundervisning?
  3. Indledning
  4. Læsning
  5. Planlægning af den almindelige undervisning
  6. Læse-, skrive- og stavevanskeligheder
  7. Undersøgelse af elever med læse-, skrive- og/eller stavevanskeligheder
  8. Specialundervisningen
  9. IKT og læseundervisning
  10. Folkeskolens afsluttende prøver
  11. Litteratur

 

Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Hele publikationen i printervenligt format (Adobe Acrobat)

Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 33 92 50 00

© Undervisningsministeriet 2000
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.

TILBAGE TIL UNDERVISNINGSMINISTERIETS STARTSIDE
Næste kapitel
Til sidens top