I dette hæfte viser forfatteren med en række konkrete eksempler fra
flere erhvervsuddannelser, hvordan krav og mål i uddannelsernes bekendtgørelser kan
omsættes til og beskrives som handlekompetencer for eleverne. Hæftet henvender
sig til lærere, kontaktlærere og uddannelsesplanlæggere.
Erhvervsuddannelsesreform 2000 betyder store udfordringer - organisatoriske som
pædagogiske - for hele erhvervsskolesystemet. Undervisningsministeriet har i samarbejde
med DEL tilrettelagt en serie af inspirationshæfter til brug for skolernes og lærernes
arbejde med at levendegøre de tanker, reformen bygger på.
Hæfterne hænger sammen både med hensyn til design, omfang og opbygning, i valg af
temaer og ved en nytænkning af begrebet helheds- og praksisorienteret undervisning. I
alle hæfter indgår konkrete eksempler og metodiske overvejelser med inddragelse af
pædagogisk og didaktisk teori. |