Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Pædagogik og didaktik i de nye erhvervsuddannelser





[Billede: Publikationens forside.] I hæftet belyses de pædagogiske og didaktiske grundpiller i erhvervsuddannelserne efter reformen, individualisering, valgmuligheder, modulisering, elevens nye rolle og personlige uddannelsesplan, lærernes nye roller, kontaktlærerfunktionen m.m.

I en række billeder fremstilles de væsentligste ændringer, som Erhvervsuddannelsesreform 2000 medfører, og som grundlæggende ændrer hverdagen i erhvervsuddannelserne - ikke blot for eleven, men i høj grad også for skolen og lærerne.

Indhold:

Forord

  1. Indledning - udviklingen i samfundet og på arbejdsmarkedet
  2. Uddannelse set som et landskab
  3. Den læringssøgende
  4. Eleven som didaktiker
  5. Læreren i nye roller
  6. Moduler og IT
  7. Betydningen af reformen
  8. Bilag

 

Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Hele publikationen i printervenligt format (Adobe Acrobat)

Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 33 92 50 00

© Undervisningsministeriet 2000
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.

TILBAGE TIL UNDERVISNINGSMINISTERIETS STARTSIDE
 Næste kapitel
Til sidens top