Uddannelsesdebatten har de seneste år fokuseret på kvaliteten af uddannelserne. Det har affødt en række initiativer og projekter til at evaluere og udvikle kvaliteten i uddannelserne. "Kvalitet der kan ses" er en overordnet ramme for, hvordan kvaliteten i uddannelsessystemet kan vurderes og videreudvikles. Der opstilles syv overordnede målsætninger og fem rammevilkår/forudsætninger, som er centrale for uddannelsessystemets kvalitet. Ved hjælp af indikatorer indsamles informationer om disse målsætninger og rammevilkår/forudsætninger. Der bygges i høj grad på eksisterende oplysninger, men metoden skal løbende revideres. Den beskrevne metode skal danne baggrund for en rapport om kvaliteten i det danske uddannelsessystem. |
Indhold:
Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 33 92 50 00
© Undervisningsministeriet 1998
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.