Voksenuddannelsesområdet presses fra mange sider til forandring. Krav
til underviserne om nye pædagogiske metoder, krav om skoleudvikling, krav om
netværks-samarbejde og løbende udvikling af uddannelsespolitikken på området. "Hvad tænder? Et debatskrift om voksenundervisning" indeholder fire artikler, der med forskellige indgangsvinkler perspektiverer nogle af de modsætninger og dilemmaer, som kan opleves som incitamenter for og hindringer imod forandringer på voksenudannelsesområdet.
Publikationen, som udgives i forbindelse med "Operation Voksenunderviser" henvender sig til alle, der arbejder med voksenuddannelse. |
Forord
1. Lærerens hverdag refleksioner over lærerens rationale
2. Læring, identitet og sårbarhed om modstand og forsvar i
voksenundervisningen
3. (Nogle) voksnes lærings- og undervisningsbegreber om modstand
og forsvar i voksenundervisningen
4. Netværksdannelse en ny strategi for voksenuddannelsespolitikken
Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Hele publikationen i printervenligt format (Adobe Acrobat)
Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 33 92 50 00
© Undervisningsministeriet 1999
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.