[ Billede: Undervisningsministeriets logo ]

 

 

 

 

Kolofon


Titel: Heldigvis er vores folkeskole for alle - Elever med flygtninge- eller indvandrerbaggrund skriver dagbog.
Forfatter: Adham Dakwar, Bergthora Kristiansdottir og Lene Timm (ansvh.)
Udgiver: 463 Undervisningsministeriet, Uddannelsesstyrelsen
Institution: Undervisningsministeriet
Copyright: 463 Undervisningsministeriet
Serie: Publikationen indgår i Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie som nr. 33 - 1999 og under temaet brugerne af uddannelse, interessenter og samarbejde med disse
Emneord: etniske minoritetsbørn
Resumé: "I det danske samfund hersker der mange opfattelser af etniske minoritetsbørn i folkeskolen. Hidtil har vi fået de voksnes: politikeres, embedsmænds, læreres og forældres versioner.

Det siges, at al det sete afhænger af øjnene, der ser. Det vigtigste vidnesbyrd om, hvordan det står til i folkeskolen, må nok siges at være elevernes opfattelse.

Med denne bog får vi indblik i de etniske minoritetsbørns verden og deres oplevelser. Det er et velkomment og meget savnet bidrag til debatten. Ved at læse disse dagbøger får vi mulighed for at dele deres oplevelser og deres hverdag i folkeskolen, og vi får del i deres frustrationer, men også i deres glæder. Disse unge fortæller om de positive erfaringer, undervisningen, lærerne og kammeratskabet, men også om mobning og diskrimination. De fortæller om tosprogethed og om at leve med to kulturer."
Sprog: Dansk
URL: http://www.uvm.dk/pub/1999/heldigvis
Den elektroniske udgaves ISBN: ISBN 87-603-1555-5
Pris for den elektroniske udgave: 0 DKK
Pris for den trykte udgave: 100 Kr. inkl. moms
Rabat: 10% ved køb af 10-49 stk., 15% ved køb af 50-99 stk., 20% ved køb af 100 stk. og derover
Bestillingsnummer: UVM 5-343
Version: 1.0
Versionsdato: 18/11 1999
Publikationsstandard nummer: 1.0
Formater: html;jpg;gif
Inventarliste: 7.htm; 2.htm; 3.htm; 4.htm; 5.htm; 6.htm; 1.htm; hel.htm; index.html; kolofon.htm; index.html; 1.gif; 2.gif; 3.gif; 4.gif; 5.gif; 6.gif; 7.gif; forside.gif
Den trykte udgaves ISBN: ISBN 87-603-1553-9
Den trykte udgaves ISSN: ISSN 1399-2279
Publiceringsstandard nr. 1.0


Forsiden | Indhold