[ Billede: Undervisningsministeriets logo ]

 

 

Bilag


Bilag 1 (Dansk 1, lærere)

Ville du foretrække, at man ved prøverne i stedet for karakterer nøjedes med at afgive en vurdering i form af bestået/ikke bestået?

Ja
Nej

20

80


Bilag 2 (Dansk 2, lærere)

Ville du foretrække, at man ved prøverne i stedet for karakterer nøjedes med at afgive en vurdering i form af bestået/ikke bestået?

Ja
Nej

20

80


Bilag 3 (Dansk som andetsprog, lærere)

Ville du foretrække, at man ved prøverne i stedet for karakterer nøjedes med at afgive en vurdering i form af bestået/ikke bestået?

Ja
Nej

14

86


Bilag 4 (Dansk 1, lærere)

Hvordan vil du vurdere prøvekravene i forhold til formålet med undervisningen

Alt for høje
Lidt for høje
Passende
Lidt for lave
Alt for lave
Den skriftlige prøve

1

8

90

2

0

Den mundtlige prøve

2

2

78

18

0


Bilag 5 (Dansk 2, lærere)

Hvordan vil du vurdere prøvekravene i forhold til formålet med undervisningen?

Alt for høje
Lidt for høje
Passende
Lidt for lave
Alt for lave
Retskrivningsprøven

5

18

74

3

1

Projektopgaven

14

40

43

3

0

Den ukendte tekst

0

1

98

1

0


Bilag 6 (Dansk som andetsprog, lærere)

Hvordan vil du vurdere prøvekravene i forhold til formålet med undervisningen?

Alt for høje
Lidt for høje
Passende
Lidt for lave
Alt for lave
Den skriftlige prøve

21

10

66

3

0

Den mundtlige prøve

0

17

69

14

0


Bilag 7 (Dansk 1, lærere)

Opfylder forløbsbeskrivelsen efter din mening sin funktion over for nedenstående?

I særdeles høj grad
I høj grad
I nogen grad
I ringe grad
Slet ikke
Kursisten

8

53

30

9

0

Læreren

13

60

24

3

0

Censoren

11

50

33

5

0

Forstanderen

7

32

43

17

1

Ministeriet

6

34

41

18

2


Bilag 8 (Dansk 2, lærere)

Opfylder forløbsbeskrivelsen efter din mening sin funktion over for nedenstående?

I særdeles høj grad
I høj grad
I nogen grad
I ringe grad
Slet ikke
Kursisten

12

52

31

5

0

Læreren

17

56

25

3

0

Censoren

12

47

39

2

1

Forstanderen

8

31

44

13

4

Ministeriet

9

27

44

13

7


Bilag 9 (Dansk som andetsprog, lærere)

Opfylder forløbsbeskrivelsen efter din mening sin funktion over for nedenstående?

I særdeles høj grad
I høj grad
I nogen grad
I ringe grad
Slet ikke
Kursisten

7

43

39

11

0

Læreren

7

64

25

0

4

Censoren

11

39

43

7

0

Forstanderen

4

43

36

11

7

Ministeriet

0

41

33

26

0


Bilag 10 (Dansk 1, lærere)

Opfylder prøveoplysningsskemaet efter din mening sin funktion over for nedenstående?

I særdeles høj grad
I høj grad
I nogen grad
I ringe grad
Slet ikke
Censoren

7

59

28

5

2

Forstanderen

7

41

38

13

2

Læreren

11

58

24

5

2

Ministeriet

7

46

32

11

4


Bilag 11 (Dansk 2, lærere)

Opfylder prøveoplysningsskemaet efter din mening sin funktion over for nedenstående?

I særdeles høj grad
I høj grad
I nogen grad
I ringe grad
Slet ikke
Censoren

11

48

36

4

1

Forstanderen

7

36

40

14

4

Læreren

14

48

33

4

1

Ministeriet

8

35

43

10

5


Bilag 12 (Dansk som andetsprog, lærere)

Opfylder prøveoplysningsskemaet efter din mening sin funktion over for nedenstående?

I særdeles høj grad
I høj grad
I nogen grad
I ringe grad
Slet ikke
Censoren

4

48

41

7

0

Forstanderen

4

33

41

19

4

Læreren

12

42

42

0

4

Ministeriet

4

33

44

19

0


Bilag 13 (Dansk 1, lærere)

Er eksaminationstiden på ca. 20 minutter pr. kursist:

For lang
Passende
For kort

1

86

13


Bilag 14 (Dansk 1, lærere)

Er tidsrammen på 4 timer ved den skriftlige prøve:

For lang
Passende
For kort

0

94

6


Bilag 15 (Dansk 1, lærere)

Er du tilstrækkeligt rustet til at udarbejde opgavesættene til den skriftlige prøve?

I meget høj grad
I høj grad
I nogen grad
I ringe grad
Slet ikke

7

52

36

5

0


Bilag 16 (Dansk 1, lærere)

Hvem bør efter din mening være ansvarlig for kvalitet af opgavesættene?

Lærer
Forstander
Lærer/Forstander i fællesskab

55

1

44


Bilag 17 (Dansk 2, lærere)

Hvordan vil du vurdere tidsrammen på 60 min. i alt ved retskrivningsprøven?

For megen tid
Passende tid
For lidt tid
Diktering

1

92

5

Tid til kontrol

0

74

26


Bilag 18 (Dansk som andetsprog, lærere)

Den ukendte tekst vælges af læreren. Vælger du en bestemt tekst til hver kursist (A) eller trækker kursisterne lod blandt forskellige tekster (B)?

A
B

31

69



Forsiden | Litteratur