Den praktisk musiske dimension skal ses som en kvalitet ved undervisning i bred forstand. Praktiske og musiske arbejdsmåder og udtryksformer kan indgå i alle skolens fag og bidrage til, at alle skolens børn får passende udfordringer og udfoldelsesmuligheder. Denne rapport bygger på erfaringer og refleksioner fra Undervisningsministeriets indsatsområde "Den praktisk musiske dimension i skolens undervisning", der forløb i årene 1994-96 med deltagelse af et halvt hundrede skoler over hele landet i samarbejde med en forsker- og konsulentgruppe. Med udgangspunkt i praktiske eksempler giver rapporten inspiration til lærernes samarbejde om tilrettelæggelse og evaluering af undervisning, der sætter elevernes engagement, selvværd, udfordring og fællesskab højt på dagsordenen. |
Indhold:
Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 33 92 50 00
© Undervisningsministeriet 1998
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.