| ![[ Billede: Undervisningsministeriets logo ]](http://www.uvm.dk/images/uvmlogo.gif)  
 
 Fælles mål- om samarbejdet mellem sprogskole og Almen Voksenuddannelse/VUC"     
| ![[ Billede: Forsiden af publikationen ]](forside.gif) | Antologi om brobygning |  
 Indhold   1. Forord af undervisningsminister Margrethe Vestager 2. Indledning I. Dansk er mange ting 3. Karen Lund: Kommunikativ kompetence - hvor står
vi? 4. Else Lindberg: Dansk er mindst to slags II. Søjler i danskundervisningen 5. Birgit Henriksen: Mundtlighed 6. Anette Honoré: Udtaleundervisning 7. Hanne Vedel og Gitte Østergaard Nielsen: Andetsprogslæsning
og læseundervisning 8. Therese Hauge: Fremmedsproglig læsning 9. Pernille Rosberg Frederiksen: Skriftlighed 10. Karen Risager: Kulturtilegnelse - kulturiagttagelse 11. Grete Heuser: Arbejdsformer III. Undervisnings- og forsøgserfaringer 12. Jytte Isaksen: To undervisningskulturer 13. Kirsten Jensen: Brobygning mellem sprogskolerne
i Odense og VUC-Odense 14. Grete Heuser: Forsøg med ændret tilrettelæggelse
af Dansk 1 og Dansk som andetsprog 15. Annamette K. Andersen: Tosprogede på Dansk
1 16. Karen Lund: Tosprogede kursister i den faglige undervisning 17. Karen Lund: Dansk som andetsprog eller som modersmål? 18. Rapporter om brobygning og skolesamarbejde mellem
sprogskoler og VUC 
 KolofonHele publikationen uden grafik
 UndervisningsministerietFrederiksholms Kanal 21
 1220 København K
 Telefon 33 92 50 00
 
© Undervisningsministeriet 1998Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.
 
 
 TILBAGE TIL UNDERVISNINGSMINISTERIETS STARTSIDE |